Jeroen Berends (1985) is fotograaf. Na een korte periode op de kunstacademie en Utrecht heeft hij zelf het heft in handen genomen is na 5 jaar part time als fotograaf in dienst geweest te zijn voor zichzelf begonnen. Destijds bestond het grootste deel van zijn klantenbestand uit magazines en maakte veel reisreportages. Die reportagestijl zie je terug in zijn huidige werk. Het is observerend en verhalend, iets wat tegenwoordig vooral voor social media goed van pas komt.
Wie zijn werk bekijkt zal het meteen opvallen dat het beelden zijn die gemaakt zijn met 'echte mensen'. Een van de kwaliteiten die hij hiervoor inzet is het snel verbinding kunnen maken en op het gemak kunnen stellen van de "modellen". Door zijn ervaring en communicatieve vaardigheden weet hij snel en efficiënt te werken in soms snel veranderende omgevingen zoals rijdende treinen of drukke bouwplaatsen.
Hoewel Jeroen tegenwoordig vooral via communicatiebureaus werkt zie je een lijn in het soort opdrachten dat hij verwerkt. Veel van de opdrachtgevers hebben een sociaal-maatschappelijke achtergrond. Denk hierbij aan de NS, woningbouwcorporaties en zorgbedrijven.
Een aantal van mijn opdrachtgevers zijn:
NS Nederlandse Spoorwegen, UWV, Schiphol, KWF, ANWB, Eisma Media Groep, Studio Playground, Prorail, Talent+Care, European Institute of Innovation and Technology (EIT), Awareways, Koninklijke Bibliotheek, Caffe Primo, Italië Magazine, ACSI, Feenstra, Intermediair, KPN, 4PS, Fentener van Vlissingen, Boron Management B.V., Arriva, Climate KIC, May Brand Builders, Universiteit Utrecht, TU Delft, Vital Campus, V&VN, Mitros, Johnny Wonder, Social Run, Pax for Peace, Evean Thuiszorg en Eigen Haard.